هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

هولوگرام سه بعدی پیشرفته

هولوگرام سه بعدی

سال 2017 هفتادمین سالگرد تکمیل اولین هولوگرام سه بعدی خواهد بود و بدنه ­ی بازرگانی صنعتی IHMA اعتقاد دارد که این تکنولوژی به جا به­ جا کردن مرزها در 12 ماه آینده ادامه خواهد داد.
ورود نوشته ­های بانکی (banknotes) جدید در سال 2017 که شامل یادداشت پلیمر 10 پوندی بانک انگلستان،20 فرانکی سوئیس و 100 شکلی اسرائیل می­شود،می­تواند نقشهولوگرافی را به عنوان پیشتاز در دستگاه ­های امنیتی تقویت کند و این پیش­بینی شده است.این تکنولوژی در مقایسه با دیگر دستگاه­های نوری در بازار ارز وضعیت بهتری دارد و پیش بینی می­شود که تا آینده­ ی نزدیک نیز شرایط به همین منوال خواهد بود (به گفته ­ی منشی عمومی IHMA دکتر Mark Deakes). 

تهدید کننده های بازار هولوگرام

IHMA کشورهای اروپایی و امریکای شمالی را می­بیند که به ارائه­ ی فرصت­ها در بازار هولوگرام ادامه می­دهند،در حالی که قدرت­های اقتصادی مانند هند و چین که در آنها هنوز جعل و قاچاق به شکلی گسترده انجام می­شود دارای پتانسیلی عظیم هستند.امروزه و در سال­های آینده،به طور خاص کشور چین به ارائه­ی فرصت­هایی در حوزه­ی تقریباً نامحدود صنعتهولوگرافی ادامه می­دهد

ضد جعل کردن هولوگرام

راه های ضد جعل کردن هولوگرام

 دنیای امروز ما دنیای است پر از پیشرفت.بی شک تمامی صنعت های دنیا با همین امر هماهنگ شده و گام های رو به جلویی برمیدارند.در صنعت هولوگرافیک هم مانند سایر صنعت ها ما شاهد همین پیشرفت و همین تکنولوژی به روز شده هستیم.ما در هولوگرافیک از روش های متعدد و زیبایی برای تولید و تکثیر هولوگرام ضد جعل استفاده میکنیم ام بی شک در این مقاله گنجاندن تمامی آنها ممکن نیست.بنابر این به نمونه هایی از این روش ها اشاره خواهیم کرد.

هولواسلیو(HoloSleeve) ضد جعل 

هولواسلیو یک غلاف فیلمی هولوگرافیک است که در اثر حرارت جمع شده و یا همانند نواری هولوگرافیک بر گلوی بطریها ثابت ومنجر به پلمپ درب به بدنه بطری می شود. هولواسلیو دارای خصوصیات حفاظتی آشکار و پنهان هولوگرافیک است. هولواسلیو بصورت یک نوارباریک لمینیت شده بر فیلم شرینک (شیارمانند) ویا بصورت فیلم شرینک هولوگرافیک کامل تولید می گردد. موارد استفاده این سازه اغلب برای شرکتهای داروسازی توصیه می شود.

استفاده از فرکانس رادیویی در بسته بندی

استفاده از فرکانس رادیویی در بسته بندی

  لیبل بسته بندی  شامل یک گیرنده- فرستنده کوچک و یک آنتن می باشد.  برچسب هولوگرام  به علامت های دریافت شده از طریق آنتن خواننده اطلاعات، پاسخ داده و عدد مربوط به آن اطلاعات را به آنتن برگشت می‌دهد. بر چسب های تشخیص با فرکانس رادیویی می توانند اطلاعات بسیار ساده مورد استفاده برای ردیابی محصول (مثلاً اعداد مربوط به تشخیص یا تعیین هویت محصول) را نگه دارند و در عین حال توانایی دارند که اطلاعات بسیار پیچیده تر، مثلاً با ظرفیت ذخیره سازی بیش از یک مگابایت را در مورد خصوصیاتی مانند دما، رطوبت نسبی، اطلاعات تغذیه ای، دستورالعمل پخت یا آماده سازی غذا و سایر اطلاعات را منتقل کنند، لذا در مقایسه با بارکدهای معمولی، دارای کارایی و توانایی هایی بسیار بالاتری هستند.
 برچسب تشخیص با فرکانس رادیویی که در  لیبل بسته بندی به کار می رود شامل یک گیرنده- فرستنده کوچک و یک آنتن می باشد..

 امکانات سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی


سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی یکی از تکنولوژی های بسیار متنوع تشخیص دادن یا تعیین هویت به صورت اتوماتیک (خودکار) است که سیستم های بارکد نیز جز اینتکنولوژی ها است. سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی، قادرند که در زنجیره تولید، انبارداری، توزیع و خرده فروشی محصولات گوشتی مزایای فراوانی داشته باشند. مزایایی که به عنوان نمونه شامل: امکان ردیابی محصول، مشخص ساختن موجودی انبار، کاهش هزینه های نگهداری، امنیت و ارتقای کیفیت و سلامتی محصول و ممانعت از پس آوردن محصول می باشد. تکنولوژی تشخیص هولوگرام با فرکانس رادیویی بیش 40 سال است که در دسترس است، اگر چه کاربرد آن به صورت گسترده در بسته بندی به سال های اخیر مربوط می شود.

در واقع تکنولوژی تشخیص با فرکانس رادیویی (RFID) را نمی توان جز حس‌گرها و یا شناساگرها طبقه بندی نمود، بلکه باید آن را به عنوان شاخه ای مجزا در لیبل بسته بندی های هوشمند بیان کرد که بر پایه اطلاعات الکترونیک استوار می باشد.

دنیای هولوگرامی

نظریه درگیری کوانتمی در هولوگرام

ما یک تئوری بسیار حرفه ای را بررسی کرده بودیم به نام "درگیری کوانتمی".  جایی که  هولوگرام  ها زندگی میکنندمیتوان دو ذره را یک واحد در نظر گرفت اگر باهم ترکیب شوند و ترکیب شدنشان اتفاق نمی افتد مگر آنها ویژگی های مشترکی داشته باشند.این صحبت ما یعنی هر کدام از آن ذره ها وابسته به دیگری است و ما نمیتوانیم آنها را از یکدیگر جدا کنیم/حتی اگر به صورت فیزیکی از هم جدا کنید و در گوشه ی دیگری از دنیا پرتابشان کنید, همچنان مرتبط باقی مانده و خصوصیاتشان وابسته به هم باقی می ماند.

کمیت فیزیکی برای مقدار این دو ذره ی متصل شده به هم " درونگشتی درگیری" نامیده می شود و ارزش آن در هر دو فضا به یک میزان است. نتیجه آن جالب توجه است: برای اینکه نظریه های موجود اصالت و تایید دریافت کنند, زمانی باید انجام شوند که از نظر فیزیکی ثابت بوده و وخصوصایت جهانی سنجیده شوند. 

امتحان این موضوع تا کنون در واقعیت اتفاق نیافته است. محاسبات و آزمایشات بیشتری باید انجام شود تا نتیجه گیری موثقی درباره ی هولوگرامی بودن دنیا انجام گیرد, این امر باعث شده تا تخیل ما نسبت به حقیقت پیشی بگیرد.و این نشات گرفته از همین رابطه است.

هر زمان که تصمیم گرفتید نشان دهید که دنیا یک بعد کمتر دارد, مسلما دیدگاه ها را به سمت اهمیت تحقیقات آسمان آّبی جلب کرده اید!!.دنیای مجازی تنها مکانی بوده است نسبت به این موضوع ارزش قاعل شده است و به ان بها داده است.این مسعله ی بسیار جذاب تفکر ما و شما نسبت دنیای اطرافمان زیباتر کرده است. 


هولوگرام سه بعدی در زندگی ما

انتظار سه بعدی شدن از دنیای اطراف ما باعث میشود تا ما در دنیایی دو بعدی حبس نشویم. در این دیدگاه, لایه ی بیرونی دنیا شامل تمام اطلاعات مورد نیاز جهت این بعد سوم را خواهد داشت, درست مانند یک هولوگرام.

تکنولوژی زبرا و هولوگرام

آشنایی با تکنولوژی زبرا و هولوگرام

تکنولوژی توسط Texas-based Zebra Imaging در حال توسعه است.این ایده ایست که کمپانی سالهای گذشته تا بحال را در حال کار بر روی آن گزرانده است،هرچند تعبیرهای معماری به طور کاربردی مورد نظر نبوده است. هولوگرام هم به مانند دیگر تکنولوژی های دیگر ابتدا مجبور بود که خود را در عرصه های نظامی ثابت کند..کار اصلی  هولوگرام،تهیه ی نقشه ی سه بعدی از مناطق شهری بود که اعضای ارتش آمریکا میتوانستند از آنها برای جهتیابی در مناطق جنگی غیر آشنا استفاده کنند.

کاربرد های تکنولوژی زبرا و هولوگرام 

ما از شهرهایی مانند بغداد تصویر میگرفتیم.از بخش طرح ریزی شهری و حتی از یک زیرساختار منفرد،انتقال به سمت معماری شهری تقریباً بی پرده و آسان است.کلاگ و بقیه ی تیم زبرا در حال سرمایه گذاری (banking) روی آن ارتباط هستند چون آنها پروسه ی چاپ در مقیاس محصول (production-scale)خود را در این پاییز به بازار عرضه میکنند.آنها امیدوارند که تکنولوژی خود را با کارهای روزانه در شرکتهای معماری تلفیق کند.زبرا با شش شرکت معماری برای تولید هولوگرام های پیلوت در ساختمانها کار کرده است .در تلاش است تا بفهمد که معمارها چگونه میتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند و چگونه میتواند بهترین معرفی را برای سطوح مختلف طراحی معماری داشته باشد.

رئیس بخش تکنولوژی در این باره می گوید :به نظر من این یکی از ویژه ترین تکنولوژی هایی است که اخیراً به بازار آمده.این چیزی است در این مورد که به شما امکان درک ماهیت فضایی یک شئ را میدهد و به نظر من این خیلی جالب است.

مدیر بخش طراحی دفتر لس آنجلس در مورد این تکنولوژی می گوید: قلمروی آن رسانه و فیلمها  می باشد، هولوگرام هیجان بازار سرگرمی(entertainment)را به درون ساختار معماری میآورد که واقعاً هیجانانگیز است.