دنیای امروز ما دنیای است پر از پیشرفت.بی شک تمامی صنعت های دنیا با همین امر هماهنگ شده و گام های رو به جلویی برمیدارند.در صنعت هولوگرافیک هم مانند سایر صنعت ها ما شاهد همین پیشرفت و همین تکنولوژی به روز شده هستیم.ما در هولوگرافیک از روش های متعدد و زیبایی برای تولید و تکثیر هولوگرام ضد جعل استفاده میکنیم ام بی شک در این مقاله گنجاندن تمامی آنها ممکن نیست.بنابر این به نمونه هایی از این روش ها اشاره خواهیم کرد.
سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی یکی از تکنولوژی های بسیار متنوع تشخیص دادن یا تعیین هویت به صورت اتوماتیک (خودکار) است که سیستم های بارکد نیز جز اینتکنولوژی ها است. سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی، قادرند که در زنجیره تولید، انبارداری، توزیع و خرده فروشی محصولات گوشتی مزایای فراوانی داشته باشند. مزایایی که به عنوان نمونه شامل: امکان ردیابی محصول، مشخص ساختن موجودی انبار، کاهش هزینه های نگهداری، امنیت و ارتقای کیفیت و سلامتی محصول و ممانعت از پس آوردن محصول می باشد. تکنولوژی تشخیص هولوگرام با فرکانس رادیویی بیش 40 سال است که در دسترس است، اگر چه کاربرد آن به صورت گسترده در بسته بندی به سال های اخیر مربوط می شود.
در واقع تکنولوژی تشخیص با فرکانس رادیویی (RFID) را نمی توان جز حسگرها و یا شناساگرها طبقه بندی نمود، بلکه باید آن را به عنوان شاخه ای مجزا در لیبل بسته بندی های هوشمند بیان کرد که بر پایه اطلاعات الکترونیک استوار می باشد.
ما یک تئوری بسیار حرفه ای را بررسی کرده بودیم به نام "درگیری کوانتمی". جایی که هولوگرام ها زندگی میکنندمیتوان دو ذره را یک واحد در نظر گرفت اگر باهم ترکیب شوند و ترکیب شدنشان اتفاق نمی افتد مگر آنها ویژگی های مشترکی داشته باشند.این صحبت ما یعنی هر کدام از آن ذره ها وابسته به دیگری است و ما نمیتوانیم آنها را از یکدیگر جدا کنیم/حتی اگر به صورت فیزیکی از هم جدا کنید و در گوشه ی دیگری از دنیا پرتابشان کنید, همچنان مرتبط باقی مانده و خصوصیاتشان وابسته به هم باقی می ماند.
کمیت فیزیکی برای مقدار این دو ذره ی متصل شده به هم " درونگشتی درگیری" نامیده می شود و ارزش آن در هر دو فضا به یک میزان است. نتیجه آن جالب توجه است: برای اینکه نظریه های موجود اصالت و تایید دریافت کنند, زمانی باید انجام شوند که از نظر فیزیکی ثابت بوده و وخصوصایت جهانی سنجیده شوند.
امتحان این موضوع تا کنون در واقعیت اتفاق نیافته است. محاسبات و آزمایشات بیشتری باید انجام شود تا نتیجه گیری موثقی درباره ی هولوگرامی بودن دنیا انجام گیرد, این امر باعث شده تا تخیل ما نسبت به حقیقت پیشی بگیرد.و این نشات گرفته از همین رابطه است.
هر زمان که تصمیم گرفتید نشان دهید که دنیا یک بعد کمتر دارد, مسلما دیدگاه ها را به سمت اهمیت تحقیقات آسمان آّبی جلب کرده اید!!.دنیای مجازی تنها مکانی بوده است نسبت به این موضوع ارزش قاعل شده است و به ان بها داده است.این مسعله ی بسیار جذاب تفکر ما و شما نسبت دنیای اطرافمان زیباتر کرده است.
انتظار سه بعدی شدن از دنیای اطراف ما باعث میشود تا ما در دنیایی دو بعدی حبس نشویم. در این دیدگاه, لایه ی بیرونی دنیا شامل تمام اطلاعات مورد نیاز جهت این بعد سوم را خواهد داشت, درست مانند یک هولوگرام.
تکنولوژی توسط Texas-based Zebra Imaging در حال توسعه است.این ایده ایست که کمپانی سالهای گذشته تا بحال را در حال کار بر روی آن گزرانده است،هرچند تعبیرهای معماری به طور کاربردی مورد نظر نبوده است. هولوگرام هم به مانند دیگر تکنولوژی های دیگر ابتدا مجبور بود که خود را در عرصه های نظامی ثابت کند..کار اصلی هولوگرام،تهیه ی نقشه ی سه بعدی از مناطق شهری بود که اعضای ارتش آمریکا میتوانستند از آنها برای جهتیابی در مناطق جنگی غیر آشنا استفاده کنند.
ما از شهرهایی مانند بغداد تصویر میگرفتیم.از بخش طرح ریزی شهری و حتی از یک زیرساختار منفرد،انتقال به سمت معماری شهری تقریباً بی پرده و آسان است.کلاگ و بقیه ی تیم زبرا در حال سرمایه گذاری (banking) روی آن ارتباط هستند چون آنها پروسه ی چاپ در مقیاس محصول (production-scale)خود را در این پاییز به بازار عرضه میکنند.آنها امیدوارند که تکنولوژی خود را با کارهای روزانه در شرکتهای معماری تلفیق کند.زبرا با شش شرکت معماری برای تولید هولوگرام های پیلوت در ساختمانها کار کرده است .در تلاش است تا بفهمد که معمارها چگونه میتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند و چگونه میتواند بهترین معرفی را برای سطوح مختلف طراحی معماری داشته باشد.
رئیس بخش تکنولوژی در این باره می گوید :به نظر من این یکی از ویژه ترین تکنولوژی هایی است که اخیراً به بازار آمده.این چیزی است در این مورد که به شما امکان درک ماهیت فضایی یک شئ را میدهد و به نظر من این خیلی جالب است.
مدیر بخش طراحی دفتر لس آنجلس در مورد این تکنولوژی می گوید: قلمروی آن رسانه و فیلمها می باشد، هولوگرام هیجان بازار سرگرمی(entertainment)را به درون ساختار معماری میآورد که واقعاً هیجانانگیز است.