هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

تولید هولوگرام انتقالی

درباره ساخت هولوگرام های انتقالی

هولوگرام های انتقالی را پیشتر برای شما معرفی کرده ایم اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که استفاده از هولوگرام های انتقالی وابسته به پروسه ساختی است که طی کرده اند به همین منظور قصد داریم که شما را با شیوه ساخت این محصول آشنا کنیم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ساختن هولوگرام های انتقالی بسیار ساده می باشد و خصیصه های منحصر به فردی دارد که می تواند هر دانش آموز، معلم و بیننده ای را شگفت زده کند.وسایل مورد نیاز برای ساخت هولوگرام  انتقالی با هولوگرام انعکاسی یکسان می باشد. در واقع بسیاری از روش ها و مراحل آن نیاز با هولوگرام انعکاسییکسان می باشد. تنها تفاوت اصلی در محل جاگذاری وسایل بر میز کار می باشد.

معرفی هولوگرام انتقالی

هولوگرام های انتقالی نوعی دیگر از دو دسته ی اصلی هولوگرام ها می باشند (دسته ی دیگر هولوگرام های انعکاسی است). تمام هولوگرام ها ( هولوگرام های رنگین کمانی rainbow holograms، هولوگرام با مولد کامپیوتریcomputer generated holograms، هولوگرام های چند کاناله multi-channel hologramsو غیره ) در واقع زیر مجموعه ای از این دو دسته ی اصلی می باشند. 
هولوگرام انتقالی معمولا با همان نوع نور لیزری مشاهده می شود که از آن برای ضبط هولوگرام استفاده شده است. این نور از پشت هولوگرام هدایت شده و تصویر به سمت مشاهده کننده انتقال می یابد. تصویر مجازی می تواند بسیار تیز و عمیق باشد. برای مثال، با یک هولوگرام کوچک می توان اتاق بزرگی را که مردم در آن هستند را مشاهده کرد طوری که هولوگرام نقش پنجره را ایفا کند. البته لازم به ذکر است که ساخت هولوگرام از انسان ها به لیزر قوی تر و احتیاط های امنیتی نیاز دارد. هولوگرام های انتقالی مانند پنجره ای به دنیای دیگر می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.