طرح گرافیکی یک بسته بندی در جلب نظر مخاطب بسیار نقش دارد . هر بسته بندی باید به گونه ای باشد که به خوبی معرف محصول درون خود باشد . رعایت کردن برخی از موارد در طراحی یک لیبل بسته بندی بسیار مهم است که عبارتند از :
1- نام و یا لوگوی برند : اولین چیزی که باید درون یک لیبل بسته بندی مشخص باشد نام برندی است که تولید کننده و یا ارئه دهنده ی آن محصول است .
2- معرفی محصول درون بسته بندی : دومین فاکتور مهم این است که یک لیبل بسته بندی معتبر باید منعکس کننده ی محصول درون خود باشد و تصویری واضح از آن را در اختیار مخاطب قرار دهد .
3- ویژگی های یک محصول همچون ارزش غذایی یا سایر توضیحات باید در لیبل بسته بندی آورده شده باشد .
4- طرز استفاده از محصول باید آموزش داده شود این آموزش می تواند همراه با تصویر باشد .
5 -اطلاعات در خصوص نحوه ی نگهداری محصول ، درجه ی حرارت مناسب و ... نیز باید ذکر ود
بر خلاف گذشته که هدف بسته بندی به حمل و نقل آسان تر محدود می شد امروزه هدف از بسته بندی محصولات متفاوت است و علاوه بر سهولت حمل و نقل مواردی همچون بازاریابی ، آموزش ، جذب مشتری و ... نیز به اهداف بسته بندی اضافه شده است . بسته بندی هایی که دارای طرح گرافیکی جذاب و مرتبط با محصول درون بسته بندی هستند می توانند فروش یک کالا را تضمین کنند . بنابراین رعایت کردن نکات زیر در هنگام طراحی لیبل بسته بندی بسیار اهمیت دارد .
1-برقرار ساختن ارتباط بصری با مخاطب
2-جلب توجه خریداران
3-هماهنگی با سلیقه و خواست مشتری
4- ماندگاری بسته بندی در ذهن مخاطب
تکنولوژی های سه بعدی در حدود نیم قرن است که ظهور پیدا کرده اند .برای ایجاد تصاویر سه بعدی بهترین رویکرد استفاده از هولوگرافیکا می باشد . هولوگرام ها که از یک واژه ی یونانی که به معنای تصویر کلی است برگرفته شده اند و می توانند روشنی ایجاد کنند و مسیر ایجاد نور مشخص است ، اما در مقابل تصاویر دو بعدی صرفا می توانند روشنی تولید کنند و قادر به شناسایی مسیر نور نیستند .
تکنولوژی های سه بعدی حقیقی در حدود نیم قرن گذشته خیالپردازی کرده است.جامعه ی علمی میداند که بهترین راه برای ساخت تصاویر سه بعدی استفاده از هولوگرافیکاست.کلمه ی هولوگرام از لفظ یونانی تصویر کلی آمده است.هولوگرام ها قادر به انداختن و تولید مجدد روشنی و مسیر ایجاد نور از شئ سه بعدی یا منظره مشخص میباشند.برخلاف تصاویر دوبعدی که بدون مسیر تنها ایجاد روشنی میکند.
استریوهای سه بعدی متداول براساس پوشش هایی مانند شیشه های سنجش نور یا هدست های حقایق واقعی وی.آر یا حقایق تکامل یافته ای.آر هستند.تمامی این تکنولوژی ها محدودیت هایی اساسی داشته اند که موجب میشود برای تجربه های هولوگرام سه بعدی صحیح نامناسب باشند.این عدم تناسب به این دلیل است که تکنولوژی ها یک تصویر سه بعدی واقعی را خلق نمیکنند بلکه بجای آن یک جفت عکس دو بعدی برای هر دو چشم میسازند.این اختلاف در استریو موجب تجربه ی سه بعدی ضعیفی میباشد بصورتی که آن را اساسا برای مغز بشر غیرقابل پذیرش ساخته و نتیجه ی آن مشکلاتی از قبیل ضعف حرکت،گیجی و حالت تهوع است.این یک مشکل جدی است که بین یک سوم تا یک چهارم افراد را تحت تاثیر قرار میدهند
ظهور تکنولوژی هولوگرام باعث گردیده است برخی از شغل ها سهل تر و برخی دیگر سختر شوند . استر لکو شخصس است که به دنبال طراحی نسل جدیدی از هدست ها است . پیش از این افراد ناچار بودند تصاویر دو بعدی را همراه خود به جلسات ببرند اما این هدست ها که به آنها هولوگرام سه بعدی می گیوند باعث گردیده که بتوان این تصاویر را از زوایای مختلف و به صورت سه بعدی مشاهده نمود .
روزنبرگ در یک روزی که به محل کارش رسید با صحنه ی عجیبی رو به رو شد ، او در پی یافتن کاپیوترش بود که نا پدید شده بود . بنابراین تصمیم گرفت که دور رو بر را بگردد در حالی که به دنبال یافتن کاپیوتر بود دید که تیمش هدست فرانما را گذاشته اند و به اشیایی دست می زنند که نارئی هستند . یک شرکت سانفرانسیسکویی بود که چنین هدست هایی را طراحی و تولید می کرد که تصاویر هولوگرافیکی را در دنیای واقعی نشان می داد . کاربران میتوانند مدل های سه بعدی را با دست دست کاری کنند یا در صفحات وب وب گردی کنند ایمیل بفرستند و کدهایی را از صفحات معلق یادداشت کنند.رییس وی ،متا،افسر ارشد اجرایی و موسس آن،مرون گریبتز در تلاش است تا به هرآنچه که سلطه ی ادارات معلق نامیده میشود پایان دهد و مانیتورها و کیبوردهایی را که مطابق با واقعیت تکامل یافته اند را جایگزین آن کنند.برای دستیابی به این هدف وی از کارمندان خود بعنوان موارد آزمایشی بهره جسته است که روزنبرک نیز شامل آنهاست تا به متا در یافتن اینکه کدام یک کار میکنند و کدام یک کار نمیکنند کمک کتند.این آزمایش موضوع اپیزود این هفته از رمزگشایی پادکست است.
یکی از صبح های اخیر استفانی روزنبرگ به محل کارش رسید تا مانیتور کامپیوترش را که ناپدید شده بود را پیدا کند.او به اطراف اداره نگاه کرد و اعضای تیم خود را در حالتی دید که هدست فرانما را گذاشته بودند و با دستانشان به اشیا نامریی چنگ میزدند.روزنبرگ به تازگی از تعطیلات بازگشته بود و چند ثانیه ای طول کشید تا هر آنچه را که اتفاق افتاده بود را ساماندهی کند.او فکر کرد...اکنون نوبت من است.
دو روش واکس زنی برای ایجاد روکش روی بسته بندی وجود دارد . شیوه واکس زنی خشک که بعد از ایجاد روکش روی کاغذ آن را در معرض حرارت قرار می دهند . این حرارت باعث می شود تا واکس به داخل کاغذ نفوذ کند . در روش دوم که به واکس زنی تر معروف است . قبل از اینکه به واکس اجازه دهند تا به درون کاغذ نفوذ یابد آن را سرد می کنند . در ابتدا از واکس هایی در لیبل بسته بندی استفاده می شد که نقطه ذوب آن 128 درجه ی سانتی گراد بود و در گرما بلوک می شد . امروزه از واکس های پارافین استفاده می شود که تا حدودی مشکل واکس های قبل را ندارند و نقطه ذوب حدود 135 درجه سانتی گراد دارد. غلات صبحانه ای به کاغذ گلاسین 700/12 کیلوگرم(28 پوند)با میزان واکس 628/3کیلوگرم در 929030در سانتی متر مکعب(8پوند در 1000 فو مربع)در هر طرف نیاز دارد؛گرچه برای برخی انواع غلاتکه حساسیت بیشتری نسبت به رطوبت دارند از دو صفحه 072/9 کیلوگرم(20پوند)که با واکس میکروکریستالی 268/2 کیلوگرم(5 پوند)لامینه شده،استفاده می کنند و البته هر دو طرف سطوح نیز با واکس پارافین به میزان 628/3 کیلو گرم(8 پوند)پوشیده شده است.وقتی محصولی به حداکثر محافظت در برابر عوامل محیطی نیاز داشته باشد،با بیش از 072/9 کیلوگرم(20 پوند)واکس میکرو کریستالی و فویل آلومینیوم همراه با 56/385 کیلوگرم(5/8 پوند) کاغذ تیشو که چسبیذده شده است،به کار می رود.با بالا بردن گرما در سیل حرارتی،واکس درون کاغذ نفوذ می کند و نوعی سیل بدون منفذ به وجود می آورد که مجراهای حاصل از چین و چروک و تاخوردگی های کاغذ را پر می کند.
تعریف روشنی برای واکس های میکروکریستالی نمی توان یافت.آنها را گاهی «واکس میکروکریستالی» نیز می خوانند.یک روش برای طبقه بندی واکس ها،قرار دادن تمامی آن ها با ویسکوزیته بالاترCentistokes 10 در دمای 210 درجه فارنهایت تحت عنئان واکس های میکرو کریستلی است.
مخلوط های پلاستیکی روز به روز رایج تر می شوند.به کارگیری پلی اتیلن برای این منظور به سال 1948 باز می گردد.مواد دیگر به ویژه اتیل وینیل استات و آکریلیت نیز برای بهبود چقرمگی(تافنس)،انعطاف پذیری و چسبندگی به کار گرفته می شوند.نتیجه لازم در تکذیب واکس های پایه باید مدنظر قرار گیرد.شفافیت ممکن است شدیداً تحت تاثیر افزودنی ها واقع شود.آزمون های کافی در طی چند روز باید روی ترکیب های جدید انجام شوند.
اگر واکس ها در عملیات روکش کاری در دمای بیش از حد قرار گیرند،ممکن است اکسیداسیون صورت گیرد و این موجب بدبو شدن ماده می گردد.لازم به توضیح است که برخی از ترکیب های جدیدتر در دماهایی تا 8/148 درجه سانتی گراد روکش میشوند که این موضوع باعث ایجاد پراکسید های بودار می شوند؛همجنین اگر مس یا آلومینیوم در تجهیزات یافت شود؛این کار را می توان تا حدی زیادی با مواد ضد اکسایش مانند (BHT) DI_Tertiary Butyl Paracresol تحت کنترل درآورد.
شما میتوانید یک تصویر استریوگرامی را مثل هولوگرام های سه بعدی که در فیلم ها مشاهده می شود ببینید لازمه ی این کار استفاده از عینک های متحرک است که جهت دید شما را رد یابی می کند و برای هر چشم شما تصویری مجزا ارائه می دهد . و این باعث می شود که چهار نفر به طور همزمان بتوانند تصویر را مشاهده کنند .
هولوگرام هاهمانند تصاویر فیلم های سه بعدی هستند . اگر شما یک تصویر را بر روی میزی قرار دهید و همه در اطراف میز به آن نگاه کنند همه ی آنها یک تصویر را مشاهده خواهند کرد . با ارائه ی هولوگرام های هشت نمایی که توسط شرکت استرالیایی به زودی معرفی خواهد شد شاهد تغییراتی در این زمینه خواهیم بود و دنیای جدیدی ازهولوگرام های چند کاربره را ارئه خواهند کرد .