هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

نقش لیبل بسته بندی در تبلیغ محصول

کاربرد لیبل بسته بندی

از مهم ترین وظایف تبلیغات این است که   لیبل بسته ‌بندی را در ذهن مخاطب ماندگار کند. لازم است که یک  لیبل بسته ‌بندی بطور واضح در قفسه فروشگاه قابل تشخیص باشد و بتوان به آسانی آن را از بقیه مصولا تشخیص داد. نکته بسیار مهم این است که بسته بندی باید سریع در بین محصولات نظر مخاطب را جلب کند، چرا که انگیزه و جذبه ای که بسته بندی در مخاطب ایجاد میکند، بر تصمیمی که خریدار میگیرد بسیار موثر است. امروزه ذهن مخاطب تحت تاثیر بمب باران های گهی های مختلف قراردارد. بسته باید نظر مخاطب را بخود جلب کند، به طوری که خریدار محصول موردنظر خود را فورا بیابد، زیرا در غیراین صورت به مارک مشابه آن مراجعه خواهد کرد. 

ویژگی های لیبل بسته بندی خوب

از طرف دیگر یک لیبل بسته‌ بندیخوب نه تنها باید در نقش یک فروشنده ساکت باشد بلکه باید ویژگی‌های آن به گونه‌ای باشد که خریدار آن را بیاد بسپارد و برای خریدهای مکرر بعدی در نظر بگیرد. در اینجا گرافیک لیبل بسته ‌بندی بیش از هر قسمت دیگر اهمیت می ‌یابد. بسته ‌ای که خوب طراحی شده باشد، اقتصادی ‌ترین شیوه افزایش فروش است. شاید بتوان تبلیغات را در ساده‌ترین تعریف، نوع اعلان عمومی برشمرد. بخش مهمی از هدف تبلیغات، آگاه کردن مردم نسبت به تولیدات تازه است.
لیبل بسته بندی

کاربرد های لیبل بسته بندی

موارد استفاده لیبل بسته بندی

لیبل بسته بندی باید خصوصیات و ویژگی شاخص هر کالا را بطور دقیق روی آن بنویسد تا مشتری موقع خرید محصول به باز کردن بسته بندی  و دیدن کالا نداشته باشد و با مطالعه آن ویژگی های محصول برایش معلوم شود تا در صورت نیاز آن را خریداری کند.در واقع می توان گفت که نوعی تابلوی راهنما برای محصولات است.بنابراین یکی از منافعی که  لیبل بسته بندی دارد اطلاع رسانی دقیق درباره محتوی بسته است.

لیبل بسته بندی

کاربرد اطلاعات روی لیبل بسته بندی

این اطلاعات گاهی برای جلب توجه خریدار است،گاهی برای ایجاد انگیزه خرید و گاهی هم به مصرف کننده کمک می کند تا به شکل صحیح از کالا استفاده کند. لوگو ، برند یا تردمارک به عنوان نام محصول ،از مهم ترین و صحیح ترین اطلاعات روی بسته است. با دیدن یک نام آشنا بیشتر اطلاعات به خریدار منتقل می شود و باعث می شود که خریدار از بین محصولات مشابه کالای مورد نظر را پیدا کند. لوگو باید متفاوت ،ساده وخوانا باشد .لوگوی کالاها باید ساده و خوانا باشد چون خریدار در فروشگاه فرصت برای کشف رمزهای لوگو را ندارد.کارایی اهمیت لوگو گاهی بسیار مهم تر از عناصر دیگر در  لیبل بسته بندی است.
گاهی در کنار لوگو یک شعار قرار می گیرد که بلافاصله بعد از آن خوانده می شود. این شعار می تواند یک جمله،یک کلمه و یا یک شعار تبلیغاتی باشد که ویژگی خاصی را برای خریدار مشخص می کند و باعث وجه تمایز بین کالاها می شود.این شعار می تواند از یک ویژگی خاص کالا ، نوع مصرف و یا وزن کالا باشد.
گاهی شعار تبلیغاتی ربطی به ویژگی های خاص کالا ندارد بلکه تولید کننده با تکرار این شعار روی کلیه  لیبل بسته بندی سعی می کند که این شعار را مترادف با محصول خود قرار دهد که این کار می تواند در دراز مدت موثر در فروش باشد.
لیبل بسته بندی

تاثیر لیبل بسته بندی بر محصول

قابلیت لیبل بسته بندی

به طور کلی لیبل بسته‌بندی دارای ۴ وظیفه اصلی میباشد:

  •  عملکرد فنی و ایمنی
  •  عملکرد اقتصادی
  •  عملکرد تبلیغات
  •  عملکرد گزارش بسته بندی و فروش

شرکت هایی که میخواهند محصول جدیدی ارایه کنند بایداین نکته را در ذهن داشته باشند که اگر برداشت دقیقی از گروه هدف (مشتری) در ذهن داشته باشند به طور قطع افزایش تولید و سود زیادی از آن کسب میکنند.
- بسته‌بندی خوب نیمی از فروش خود را از قبل کرده است.

روش ثبت اطلاعات در لیبل بسته بندی

شیوه ثبت اطلاعات  لیبل بسته بندی ، به دقت و ظریف کاری بسیار زیادی نیاز دارد، انواع گوناگونی از تخصص ها را در میگیرد و در روح و روان و فکر و اندیشه شخص نفوذ میکند.این لیبل مستقیما از زمان، تکنولوژی و فرهنگ اثر میگیرد و مانند محتوی، خود تاریخ انقضایی را دنبال خود میکشد. به همین دلیل است که لیبل بسته‌بندیکالا‌ها، هر چند وقت یکبار، با تحول فناوری جدیدیا شناخت رنگ های جدید متحول میشوند.
لیبل بسته‌بندی علاوه بر امکان جابجایی، با خلاقیت می‌تواند در زمینه‌های فنی، هنری و ارتباطی، محصول را برای بازار جذاب و امکان مورد توجه گرفتن آن را فراهم میکند و از این  نظر بین کالا و مصرف کننده ارتباط محکمی ایجاد میکند، کمتر پدیده‌ای ارتباطی مثل بسته‌بندی، دو خصلت جذابیت فردی و اجتماعی را هم زمان باهم دارا میباشد. در تعریفی سیستماتیک، لیبل بسته‌بندیرا می‌توان کاوری از یک سیستم در نظر گرفت که محصول نامیده میشود و محصول دانشی است که در یک شی خلاصه شده است. از طرف دیگر هر سیستمی که محتوای دانش است به ناچار دارای دو نوع پوشش نیز می‌باشد: یکی پوشش حفاظتی و دیگری پوشش ارتباطی، اطلاعاتی.عملکرد بسته‌بندی 


روش ثبت اطلاعات در لیبل بسته بندی

شیوه ثبت اطلاعات  لیبل بسته بندی ، به دقت و ظریف کاری بسیار زیادی نیاز دارد، انواع گوناگونی از تخصص ها را در میگیرد و در روح و روان و فکر و اندیشه شخص نفوذ میکند.این لیبل مستقیما از زمان، تکنولوژی و فرهنگ اثر میگیرد و مانند محتوی، خود تاریخ انقضایی را دنبال خود میکشد. به همین دلیل است که لیبل بسته‌بندیکالا‌ها، هر چند وقت یکبار، با تحول فناوری جدیدیا شناخت رنگ های جدید متحول میشوند.
لیبل بسته‌بندی علاوه بر امکان جابجایی، با خلاقیت می‌تواند در زمینه‌های فنی، هنری و ارتباطی، محصول را برای بازار جذاب و امکان مورد توجه گرفتن آن را فراهم میکند و از این  نظر بین کالا و مصرف کننده ارتباط محکمی ایجاد میکند، کمتر پدیده‌ای ارتباطی مثل بسته‌بندی، دو خصلت جذابیت فردی و اجتماعی را هم زمان باهم دارا میباشد. در تعریفی سیستماتیک، لیبل بسته‌بندیرا می‌توان کاوری از یک سیستم در نظر گرفت که محصول نامیده میشود و محصول دانشی است که در یک شی خلاصه شده است. از طرف دیگر هر سیستمی که محتوای دانش است به ناچار دارای دو نوع پوشش نیز می‌باشد: یکی پوشش حفاظتی و دیگری پوشش ارتباطی، اطلاعاتی.عملکرد بسته‌بندی 

 

عملکردهای لیبل بسته بندی

به طور کلی لیبل بسته‌بندی دارای ۴ عملکرد و یا وظیفه اصلی است:

  •  عملکرد تکنیکی و حفاظتی
  •  عملکرد اقتصادی
  •  عملکرد تبلیغاتی
  •  عملکرد اطلاع رسانیبسته بندی و فروش

تولید کنندگانی که در صدد طراحی و تهیه محصول جدیدی هستند باید به این نکته توجه کنند که اگر برداشت دقیقی از گروه هدف (مشتری) در ذهن داشته باشد مطمئنا شاهد رشد تولید و سود ناشی از آن می‌شوند.
- بسته‌بندی خوب نیمی از فروش خود را از قبل کرده است.

روش های گوناگون بسته بندی

شیوه های مختلف بسته بندی

برای هر محصول شیوه خاصی از بسته بندی وجود دارد. با اینکه  لیبل بسته بندی امروزه امری آشکار میباشد اما استفاده از این شیوه نتایج  سالها اخراع و در بعضی موارد اتفاقات ناگهانی بوده. این روزها انواع لیبل  بسته بندی در بازار محصولات یافت میشود که از انواع متریال نظیر کاغذ، پلاستیک، فلز یا شیشه تولید میشوند. اما روش  اصلی برای شناسایی لیبل و بسته بندی ها ، تقسیم آنها به «انعطاف پذیر» ، «نیمه منعطف» و «سخت» است. بسته بندی بهروش انعطاف پذیر شامل کیسه های کاغذی، بسته های پلاستیکی که چیپس در آن پر میشود و پاکت های کاغذی یا نایلونی که اقلام خرید شده برای منزلجابجا میشوند. یک نمونه لیبل  بسته بندی نیمه انعطاف پذیر کارتن های مقوایی هستند که حبوبات، وسایل کوچک مربوط به خانه، بسیاری از اسباب بازی ها و برخی مواد غذایی درون آنها بسته بندی ریخته میشود. 

تاریخچه بسته بندی مدرن

  بسیاری از مواد غیرغذایی بسته بندی مورد استفاده از مواد سخت تهیه می شود که روکش آن به داخل جعبه تا می شود و می توان آن را در گوشه ای نگاهداری کرد. اشکال لیبل بسته بندی سخت نیز شامل صندوق، بطری های شیشه ای و قوطی های فلزی است. درباره تاریخچه بسته بندی به شیوه منعطف باید گفت که برای نخستین بار چینی ها از این روش استفاده کردند. آنها در اوایل قرن اول قبل از میلاد، از برگ درخت توت برای بسته بندی کردن غذا استفاده می کردند. طی قرن های بعد چینی ها این روش را توسعه بخشیدند و تکنیک های لیبل  بسته بندی کاغذی را اصلاح کردند. به تدریج این شیوه بسته بندی به دیگر نقاط آسیا و اروپا انتقال یافت. در سال ۱۳۱۰ میلادی بسته بندی کاغذی وارد انگلستان شد و در سال ۱۶۹۰ به پنسیلوانیا در آمریکا رسید. گام مهم برای استفاده از کاغذ در بسته بندی ها نخستین بار با تولید پاکت برداشته شد. پاکت های کاغذی تجاری برای اولین بار در سال ۱۸۴۴ در بریستول انگلستان به تولید انبوه رسید. مدت کوتاهی بعد و در سال ،۱۸۵۴ «فرانسیس وول» ماشین ساخت پاکت را در آمریکا اختراع کرد. پیشرفت های بیشتر طی دهه ۱۸۷۰ رخ داد که شامل تولید پاکت های کاغذی چسبی و تاشو در انواع مختلف می شد که تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرند. در سال ۱۹۰۵ تولید ماشینی پاکت های کاغذی چاپی به صورت اتوماتیک درآمد. دیگر استفاده مهم از کاغذ، ساخت جعبه مقوایی بود که از آن برای بسته بندی حبوبات استفاده می شد. نخستین کارتن کاغذی- اغلب به عنوان لیبل  بستهکاغذی نازک نامیده می شد- در سال ۱۸۱۷ در انگلستان و ۲۰۰ سال پس از چینی ها که جعبه کاغذی یا مقوایی را اختراع کردند به تولید رسید.