امروزه بسته بندی خاص و جذاب محصولات به یکی از استراتژی های کسب و کار ها برای جذب مخاطب تبدیل شده است ، کسب و کار ها علاوه بر استفاده از سایر شیوه های تبلیغ مانند رسانه ها ی چاپی ، رادیو و تلوزیون ، و کاتولوگ و بروشور سعی می کنند با بسیته بندی های زیبا نیز نظر مخاطب را جلب کنند . علاوه بر بسته بندی های زیبا و لیبل بسته بندی کیفیت بالای محصولات نیز بسیار مهم است .
برای ایجاد تمایز در
لیبل بسته بندی دو عامل مهم در اختیار داریم. یکی شکل
فیزیکی و یکی طرح و شکل گرافیک آن یعنی طرح و رنگ که شامل
لوگو و تصویر و زمینه و حروف میشود. بسته بندی باید معرف محصول خود باشد
مصرف کنندهباید قادر به تشخیص ارتباط میان محصول و استفادهاش در اولین نگاه باشد. باید توجه داشته باشیم که رنگها سریعترین و مستقیم ترین وسیله برای دستیابی به این هدف هستند.