هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

بررسی نقش گرافیکی در بسته بندی

 نقش گرافیک در بسته بندی

طرح گرافیکی یک بسته بندی در جلب نظر مخاطب بسیار نقش دارد . هر بسته بندی باید به گونه ای باشد که به خوبی معرف محصول درون خود باشد . رعایت کردن برخی از موارد در طراحی یک لیبل بسته بندی بسیار مهم است که عبارتند از :

1- نام و یا لوگوی برند : اولین چیزی که باید درون یک لیبل بسته بندی مشخص باشد نام برندی است که تولید کننده و یا ارئه دهنده ی آن محصول است . 

2- معرفی محصول درون بسته بندی : دومین فاکتور مهم این است که یک لیبل بسته بندی معتبر باید منعکس کننده ی محصول درون خود باشد و تصویری واضح از آن را در اختیار مخاطب قرار دهد . 

3- ویژگی های یک محصول همچون ارزش غذایی یا سایر توضیحات باید در لیبل بسته بندی آورده شده باشد .

4- طرز استفاده از محصول باید آموزش داده شود این آموزش می تواند همراه با تصویر باشد .

5 -اطلاعات در خصوص نحوه ی نگهداری محصول ، درجه ی حرارت مناسب و ... نیز باید ذکر ود 

کاربرد های مهم بسته بندی 

بر خلاف گذشته که هدف بسته بندی به حمل و نقل آسان تر محدود می شد امروزه هدف از بسته بندی محصولات متفاوت است و علاوه بر سهولت حمل و نقل مواردی همچون بازاریابی ، آموزش ، جذب مشتری و ... نیز به اهداف بسته بندی اضافه شده است . بسته بندی هایی که دارای طرح گرافیکی جذاب و مرتبط با محصول درون بسته بندی هستند می توانند فروش یک کالا را تضمین کنند . بنابراین رعایت کردن نکات زیر در هنگام طراحی لیبل بسته بندی بسیار اهمیت دارد . 

1-برقرار ساختن ارتباط بصری با مخاطب

2-جلب توجه خریداران

3-هماهنگی با سلیقه و خواست مشتری

4- ماندگاری بسته بندی در ذهن مخاطب

 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.