طرح گرافیکی یک بسته بندی در جلب نظر مخاطب بسیار نقش دارد . هر بسته بندی باید به گونه ای باشد که به خوبی معرف محصول درون خود باشد . رعایت کردن برخی از موارد در طراحی یک لیبل بسته بندی بسیار مهم است که عبارتند از :
1- نام و یا لوگوی برند : اولین چیزی که باید درون یک لیبل بسته بندی مشخص باشد نام برندی است که تولید کننده و یا ارئه دهنده ی آن محصول است .
2- معرفی محصول درون بسته بندی : دومین فاکتور مهم این است که یک لیبل بسته بندی معتبر باید منعکس کننده ی محصول درون خود باشد و تصویری واضح از آن را در اختیار مخاطب قرار دهد .
3- ویژگی های یک محصول همچون ارزش غذایی یا سایر توضیحات باید در لیبل بسته بندی آورده شده باشد .
4- طرز استفاده از محصول باید آموزش داده شود این آموزش می تواند همراه با تصویر باشد .
5 -اطلاعات در خصوص نحوه ی نگهداری محصول ، درجه ی حرارت مناسب و ... نیز باید ذکر ود
بر خلاف گذشته که هدف بسته بندی به حمل و نقل آسان تر محدود می شد امروزه هدف از بسته بندی محصولات متفاوت است و علاوه بر سهولت حمل و نقل مواردی همچون بازاریابی ، آموزش ، جذب مشتری و ... نیز به اهداف بسته بندی اضافه شده است . بسته بندی هایی که دارای طرح گرافیکی جذاب و مرتبط با محصول درون بسته بندی هستند می توانند فروش یک کالا را تضمین کنند . بنابراین رعایت کردن نکات زیر در هنگام طراحی لیبل بسته بندی بسیار اهمیت دارد .
1-برقرار ساختن ارتباط بصری با مخاطب
2-جلب توجه خریداران
3-هماهنگی با سلیقه و خواست مشتری
4- ماندگاری بسته بندی در ذهن مخاطب