هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

هولوگرام

درباره هلوکرام بیشتر بدانید

معرفی تکنولوژی ویدئو هولوگرافیک

تکنولوژی ویدئوی هولوگرافیک

با گسترش و توسعه ی هلم گولوگرام ها دانشمندان موفق شده اند ویدئوهای هولوگرافیک ایجاد کنند . این تکنولوژی در صنایع مختلف اعن از کنفرانس و همایش ها ، تبلیغات و پزشکی می تواند کاربرد داشته باشد . به کمک این فناوری می توان تصاویر هولوگرافیک را که در سال های گذشته وجود داشت به طور همزمان ارسال کرد . 
دانشمندان
 اپتیک اعلام کردند که گام مهمی به سوی ایجاد ویدئوی هولوگرافیک سه‌بعدی برداشته‌اند، تکنولوژی که می‌تواند کاربردهای بی‌شمار در صنعت نمایش، 

هولوگرام

هولوگرام‌ها بوسیله تاباتدن پرتو لیزر به روی یک شیء، که تصویر آن روی یک صفحه حساس به نور می‌افتد، ایجاد می‌شوند.هنگامی این تصویر در  نور لیزر سبز یا قرمز شناور می‌شود، "پارالاکس" (parallax) یا یک حالت سه‌بعدی پیدا می‌کند، که دارای عمق،‌ بالا- و - پایین و کنار- به - کنار است.از این لحاظ هولوگرام‌ها نسبت به تصاویر استرئوسکوپیک که باید با عینک‌های مخصوص آنها را دید، بسیار کارآمدتر هستند.دو سال پیش گروهی از دانشمندان در توسان، هولوگرافی را با استفاده از تکنولوژی که امکان تجدید کردن تصویر هر سه تا چهار دقیقه روی یک صفحه کوچک را فراهم می‌کند،‌ از شکلی ایستا به شکلی متحرک ارتقا دادند.
اکنون با تصحیح‌هایی که بر روی صفحه نمایش به عمل آمده است، این صفحه می‌تواند تقریبا 100 برابر سریع‌تر تصاویر را تجدید کند، یعنی هر دو ثانیه یک بار. به علاوه اینکه تصاویر را می‌توان ضبط کرد و انتقال داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.